Bejelentés


Márton Portál Az ész mindenek előtt!


Ingyenes Angol online nyelvtanfolyam kezdőknek és újrakezdőknek. Ráadásul most megkapod ajándékba A Hatékony Angol Tanulás Titkai tanulmányom.






Keresés a honlapon



Üzenőfal


Név:

Üzenet:



Szavazás




The I Of The Dragon

The I Of The Dragon

Már a cím is sokat elárul (A sárkány szeme). Nopersze, itt nem a sárkány szemének megkeresését kell értenünk, hanem egy sárkány szemével láthatjuk azt a csodálatos világot, ami elénk árul. Úgy van, jól értetted, kis Balázs, egy sárkányt kell irányítanunk a játékban (kedvenc játékom, imádom a sárkányokat:) ).

Kiadó: Strategy First
Fejlesztő: Primal Software

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium III / Athlon 400 MHz, 128 MB RAM, 16 MB-os DirectX 8.1 kompatibilis videókártya
Ajánlott: Pentium III / Athlon 1 GHz, 256 MB RAM, 64 MB-os DirectX 8.1 kompatibilis videókártya
Hasonló játékok: nincs
Kategória: Akció/szerepjáték

A programozók szándéka kezdetben egy a "Magic Carpet"-hez hasonló repülős, kastélyépítős játék megalkotása volt, ahol a játékos kiszabadul az eddigi korlátok közül, és nemcsak egy "egyszerű hőst", hanem egy hatalmat és erőt sugárzó lényt irányíthat. Címét Stephen King regénye után kapta, melynek cime egy szójátékkal, az Eye I-ra változásával módosult.

Egykoron béke és gazdagság jellemezte Nimoan földjét, de a 642 éves aranykorszak végén idegen szörnyek hordái jelentek meg, és hiába gyüjtötték össze seregeiket a birodalom lakói, alul maradtak az ellenséggel szemben. Egyetlen reményük az ősi sárkányok visszajövetele maradt, és természetesen itt jövünk a képbe mi. Egy fiatal sárkányt irányítva kell megmentenünk az emberi fajt, kezdetben vigyázva magunkra, fejlődve mind fizikai erőben, mind varázslatok terén, majd elpusztítani a támadókat és segíteni az újjáépítést.

A játék indulásakor három faj közül választhatunk. Annoth, a vörös sárkány igazi harcos, nagy életerővel és erős tűzlehellettel, többféle támadással rendelkezik: lőhet tűzgolyót, folyamatos lángnyelvet és célkövető tűzrakétát is. A kék sárkány, Barroth inkább a mágia terén jeleskedik: támadása fagyaszt, de keveset sebez, ennek kompenzálására gazdag varázslatválasztéka van. A harmadik sárkány a fekete Morrogh, aki leginkább az előbbi kettő között mozog, két savköpete van és bűbáj terén inkább az idézésekben érzi magát otthon.

Ezek a főbb vonalak persze több altulajdonságon keresztül öltenek testet, mint a repülés gyorsasága, a regeneráció sebessége, a varázslatrepertoár nagysága vagy a speciális lehellési tipusok. A fajok különböznek fejlődési képességeikben, és a szintlépésekkor kapott pontok elköltésének ára is minden tulajdonságnál eltérő. De bármelyiket is válasszuk, természetesen folyamatosan fejleszthetjük minden területen, tehát némi játékidő - és persze szintlépések - után már egyedi példányunk lesz.

A játék kezdetén egy repülő szőnyegen utazó varázsló igazít el minket, és később is ő ad majd küldetéseket. A játék külső nézőpontból zajlik, folyamatosan látjuk sárkányunkat. Elsőre nagy élmény elrepülni a völgyek felett, felkapaszkodni a hegyek lankáin, és közben rálehellni a bóklászó állatokra. Alattunk mindenhol szörnyek csúcsznak-másznak, és fajtától függően köpeteikkel, illetve egyéb módszerekkel próbálnak megsebezni minket. Alacsonyan repülve sokkal könnyebben találnak el az ellenségek és a mi fegyverünk is pontosabb. A lények leölése többféle módszerrel lehetséges, de akár megragadhatjuk, és meg is ehetjük őket (ez időnként szükséges is, mivel éhesen lassan regenerálódunk).

Mint a bevezetőből is kiderült, a fő feladat az emberek megvédése, tehát városról városra repülve kell megtisztítanunk a pályákat a szörnyek barlangjaitól és tornyaitól. Ezenkívűl a stratégia is szerepet kap, ugyanis egy pályát teljesen letakarítva az ellenfelektől új várost telepíthetünk. Itt megpihenhetünk és felgyógyulhatunk sebeinkből, és biztosíthatjuk, hogy a szörnyek ne térjenek vissza az adott területre. Az emberek jelenléte nemcsak védelmet jelent, hanem repülő szönyegre pattanva be is segíthetenek nekünk a csatákban. Ezenkívül persze hagyományos harci egységeket is gyártanak, mint a lovagok vagy az ijászok.

A varázslatok több szférába vannak rendezve (pl. föld, halál stb.), ezek választhatósága fajunktól függ, és szintlépéskor fizikai tulajdonságaink kárára növelhetjük velük arzenálunkat. Ezen kívül ha visszaállítjuk a település hajdanvolt dicsőségét, a városokban lévő emberek is adhatnak nekünk varázslatokat, de a főszörnyeket legyőzve is újakat kapunk. Nemcsak a szokványos gyógyító, támadó vagy megidéző varázslatok léteznek, hanem magát a földet is alakíthatjuk. Kezdetben csak gejzíreket telepíthetünk, majd a hegyláncokat is átvághatjuk, földrengést vagy vulkánt is teremthetünk.

By: SG Informatikai és Tudományos Hírmagazin

A DEMOban három pályán keresztül irányíthatjuk Annothot, a sárkányt, akit a játék elején választhatunk. Az első pályán (Mediterrano) feladatunk elérni a negyedik szintet, miközben öljük a pókokat és a zöld növényeket (ahogy én nevezem őket). A pókok mérgeznek, a növények pedig lőnek rád már eléggé messziről.

A második pályán (Golden Woods) el kell repülnünk a városba, majd el kell pusztítanunk a szörnyeket. FIGYELEM! A várost megtámadhatják! Az itteni szörnyek: kutya-bárány keverékek, amelyek felhőt lőnek rád. Zombik, amelyek lila követőt. Ebből három-négy halálos lehet. Követ dobáló mittudoménik, amelyek köveket dobálnak, szintén halálosak.

A harmadik pályán (Hole) el kell pusztítanunk egy óriási szörnyet, majd a nagy kék oszlopnál (Big Blue Energi Pillar) egy várost kell építnünk. Az itteni szőrnyek: zöld, négylábú, nagyszájú mittudoménmik, amelyek lassan kanyarodó követősugarat lőnek rád. Zöld növények, mint az első pályán, fehér gorillák, amelyek fehér felhőt lőnek.

Képek:

``


``);

``);

``

``



Már nagyon régen láttam ennek a játéknak a demóját és nagyon megtetszett. Teltek az évek, és sehogy se akart megjelenni a teljes verziója, míg végre a közelmúltban sikerült kiadót találnia a csapatnak, és kiadhatták játékukat, melyben egy sárkányt kell irányítanunk. Most a frissen megjelent magyar változatot teszteltük, melyben nem csak a feliratokat fordították, hanem a párbeszédeket is szinkronizálták.

A játék egy egyszerű bevezető videóval indul, mely egy érdekes kialakítású menübe kerülünk, itt a szokásos dolgokat állíthatjuk be: új játék, állás betöltése, beállítások, készítők, kilépés. Ha új játékot kezdünk, három sárkány közül választhatunk, melyek sok mindenben eltérnek egymástól. Annoth, a tűzokádó egy erős harci sárkány, aki főleg leheletével és a tűz alapú varázslataival küzd a szörnyek ellen. Barroth, a varázsló szinte semmi sebzést nem okoz jég alapú leheletfegyverével, de képes megfagyasztani célpontjait. Igazi hatalma pusztító varázslataiból áll, melyeket ő képes a leggyorsabban használni. Igen fürge, de kevés életereje miatt szüksége is van erre. Morrogh a, szellemidéző nem csak ölni képes: varázslatai hatalmat adnak neki a holtak felett, képes zombikat és más élőhalottakat idézni. Nem túl fürge, de ő gyógyul a legjobban.

A pályák során különböző szörnyekkel kell megküzdeni és felszámolni a tanyáikat. Természetesen nem csak esztelen repdesésből áll a játék, vannak jóval érdekesebb küldetések is, mint például hátast szerezni a futárnak, vagy épp megvédeni őt. Több kisebb részre van darabolva a pálya, melyen egyre erősebbek a szörnyek és egyre nehezebb elérni célunkat. Utazni a területek között a térképpel lehet. A szörnyek szép lassan újra benépesítik a már kitisztított részeket is, ilyenkor mehetünk vissza és irthatjuk ki őket újra. Nem érdemes ezt túlságosan elhanyagolni, mert minél később megyünk, annál több munkánk lesz vele.

A sárkányok természetes fegyvere leheletük, de többféle módon is alkalmazhatjuk ezt. Az alapban használt forma a fuvallat, mely hosszabb távra is hat. Ennél erősebb, de sokkal rövidebb távon használható a lehelet. Annoth rendelkezik egy harmadik fajta támadással is, a tüzes lövedékkel, mely igen hasznos lehet repülő ellenfelek ellen.

Természetesen sárkányunk a harcok során egyre tapasztaltabb lesz, minden elvégzett feladatért, a szörnyek és a fészkek megsemmisítésért is jár tapasztalati pont. Szintlépéskor kapunk pár pontot, melyből fejleszthetjük tulajdonságait, vagy új varázslatokat tanulhatunk belőlük. Fejleszthetjük a repülési sebességet, az életerőt, a regenerálódást, a leheletfegyver erejét és kapacitását és a mana-regenerálódás sebességét. A növelésükhöz szükséges pontmennyiség minden sárkánynál különböző. Sárkányunk fejlesztésének másik módja, ha a fészkekben időnként található kristályokat szedjük össze. A zöldek növelik a használható varázslatok számát, a pirosak a leheletfegyver erejét a kék pedig valamilyen hasznos bonuszhoz juttat minket.

Mivel a szörnyek már az emberi települések jó részét elpusztították megérkezésünkig, nekünk kell majd új városokat létrehoznunk és felfejlesztenünk. A fejlesztéshez és a javításhoz az általunk megölt szörnyek lelkét használják fel. Minél fejlettebb egy város, annál inkább képes megvédeni magát, kevésbé kell foglalkoznunk vele a későbbiekben.

Az irányításra többféle megoldás is létezik, az első mikor az egérrel oda klikkelünk, ahova repülni szeretnénk, de irányíthatjuk sárkányunkat a nyilakkal is a billentyűzetről, erre lehetőség van külső s belső nézetből is. Hatalmas segítséget jelent, hogy minden szintlépésnél és területváltásnál automatikusan játékállást ment a program.

A játék grafikájáról már nem lehet ódákat zengeni, pár éve még nagyon jó lett volna, de ma már nem állja meg a helyet. Remek ötleteket láthatunk azért még így is benne: a sárkány szárnycsapásai szelet keltenek, mely megmozgatja a fákat, változatosak a varázslatok effektjei, és sok más hasonló apróság kapott benne helyet. A játék hangjai se sokkal jobbak, viszont a háttérzene kellemesre és hangulatosra sikerült. A magyarítás is egész jó lett, félrefordításokkal nem találkoztam, igaz néhol kicsit furcsa a magyar megfelelő, de ott jól látszik, kötötte a fordító kezét a helyszűke. A szinkronhangok nem voltak szerintem a helyzet magaslatán, de egyre inkább úgy érzem, csak én várok el túl magas szintet egy ilyen feladattól.

Hibái ellenére egy igen kellemes játékot kap a kezébe a vásárló, mely igaz, nem nyújt kikapcsolódást hetekre, mégis elővehető később is, hisz másik sárkánnyal egészen más élményt jelent a játék.








Hírek
Kimaradás

Elnézést , Kedves lLátogatók , de egy ideje kimaradás történt az oldal életében! ez azt jelenti , hogy egy ideig a jelentkezéseket és a kéréseket nem tudtam teljesíteni!(Már nem lehet oldalt készíteni a weblapomra!)

Kimaradás

Elnézést , Kedves lLátogatók , de egy ideje kimaradás történt az oldal életében! ez azt jelenti , hogy egy ideig a jelentkezéseket és a kéréseket nem tudtam teljesíteni!(Már nem lehet oldalt készíteni a weblapomra!)

Költészet

Itt olvashattok az én kedvenc költőimről és elolvashatjátok verseiket!

tovább >>


Gond van az oldallal?

Itt megírhatod panaszodat és gondjaidat az oldallal kapcsolatban!

tovább >>


Közösség

Itt társaloghattok a honlap felhasználóival , valamint a honlap felhasznéálói egymással!

tovább >>


Nyereményjáték

Most a már beregisztrált Márton Portál hálózat tagjai vetélkedhetnek! a helyes válasz(ok) beküldői között kisorsolom a Du dagadurna 5. szótárát, és egy oldalt a honlapra , ahova ő írhat!!

tovább >>


Regisztráció

Itt regisztrálhatsz! Mi az előnye? A ,,Szöveg küldése'' menüpontnál tölthetsz fel szöveget a honlapra! A szótárt hamarabb (2 hét helyett 1 hét) kapod meg!

tovább >>



Linkek



Ingyenes honlapkészítő
Profi, üzleti honlapkészítő
Hirdetés   10
Végre értem amit angolul mondanak nekem, és megértik amit mondok.

KÖSZÖNÖM NOÉMI!